Vaak zit er een betekenis achter een logo van een merk of bedrijf. In sommige logo-ontwerpen is ook een verborgen boodschap te vinden… Je komt ze tegen op plekken waar je ze misschien nog nooit hebt gezien. Wij lossen deze logomysteries op!
De verborgen boodschap achter dit logo klinkt ons als muziek in de oren. Beats by Dre verkoopt koptelefoons en heeft dat prachtig weten te verpakken in een mooi en modern ontwerp: de rode cirkel is het hoofd van een persoon en de b is de koptelefoon!
Het logo van Fedex leverde al veel discussies op. De makers hebben op slimme wijze een pijl naar rechts verwerkt tussen de laatste E en X. Deze pijl staat voor deze pakketdienst voor de snelheid en kracht van het bezorgen.
Wie Formule 1 zegt, denkt tegenwoordig als het goed is direct aan Max Verstappen. Maar wij schakelen direct door naar het logo van de F1. In 2018 is er een nieuw logo gepresenteerd, dat niet alleen de F en 1 laat zien, maar ook een racebaan en finishlijn.
Niet alleen de autosport, maar ook de wielersport is vertegenwoordigd in deze lijst. Wie kent de Tour de France niet? In het logo is een wielrenner verwerkt in de letters O U R van ‘Tour’. De gele, Franse zon, maakt er één geheel van!
New York zal altijd worden herinnerd om haar skyline en dat weet de Bronx Zoo als geen ander. Welke wolkenkrabbers zie je terugkomen in de dierentuin? Juist, giraffes… Als je het mij vraagt, zijn de wolkenkrabbers uit New York op geweldige wijze verwerkt in de poten van de giraffes!
Op zoek naar chocolade die berelekker is? Het merk Toblerone komt oorspronkelijk uit Bern, ook wel de ‘Stad van de beren’ genoemd. En dat is perfect uitgebeeld in deze Zwitserse bergtop, die wordt beklommen door een beer.
Dipje? Tostitos helpt je! De twee middelste T’s in het logo dippen als echte mensen wat tortillachips. Smakelijk!
Welke boodschap kan jij uit het logo van TUI halen? Wij hebben er twee gevonden. Allereerst vormt het logo de letters T, U en I. Tegelijkertijd is er een gezichtje dat knipoogt te herkennen in deze vorm. Leuk gedaan; fijne vakantie…
Last but not least: Amazon! In deze wereldberoemde webshop kun je bijna álle producten bestellen; van a tot z. Vandaar de pijl in het logo tussen de A en Z! En als je een beetje glimlacht, zie je ook nog een glimlach in de pijl…
Wij toveren ook graag een glimlach op jouw gezicht. Zit je met drukwerkvragen of designproblemen? Laat het ons gerust weten op 088 - 200 35 35 of mail naar info@drukwerkconcurrent.nl